Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

HOME | KEDAI BAIDURI | MY SEWING | MY DIY | GALERI TASNEEM |

Wednesday, January 13, 2016

Dugaan di awal tahun....

Alhmdllah....smoga terhapuslah dosa2 kecil kami....

2 3 hari sbelum menjelang 2016 fonpad ku jatuh n screen pecah....takut sgt nk gtau hubby....fonpad tu adiah bezday aku dr dia bulan 9 ri tu....baru 3 bulan kot pkai...adoila.... terpaksa gak gtau sbb nk suh dia antor kedai...huhu....klu x mati aku, nasib baik alamat2 customer aku terus tulis kt borang pos laju....klu x lagi haru woi....

Smentara duk kedai, terpaksa la beli hs biasa dlu utk guna smentara....klu x mau meroyan aku....hu2, dasar....tp, hs biasa plak guna dlm 2 minggu kot dh problem plak tang screen touch dia.....adoila....time ni la, hari jumaat baru ni mlm tu kaklong start muntah2.....ptg tu ok je, aku bagi kaklong main kt luar sbenarnye.....padahal time tu panas lagi w/pon dh kul 6.30 ptg....kesian kt kaklong duk merayu2 nk kuar main ngn irdina....so, bagi jgk la....lgpon abg2 irdina ad a je main kt luar tu so aku xtakut sgt lepas kaklong.....adik plak mentido, trpaksa aku duk dlm umah smbil intai2 kaklong kt luar tu ha..... mlm tu kaklong kena muntah....2 3 kali....kesian....minum susu kuar balik, minum air 0 pon kuar balik..... smpai siang kena cirit plak....apa pon xmo mkn....dan2 jgk kaklong demam.....nk suap ubat dia xmkn nasi apa, susah la.....ptg balik umah tokma kt sedaka.....kaklong masih demam n muntah.....suhu smpai 39.5, so trpaksa bg ubat peluru....ok la ckit... hari ahad x p skolah coz xlarat, bdan pon dedar2 je lagi...slera pon turut kelaut...huhu

Ptg ahad cik thaqeef plak start muntah2....sudaahhh.....jangkit dr kaklong dh....dr ptg tu smpai pagi esknye...duk muntah, hatta minum air 0 je pon kuar balik...kesian thaqeef.... so, pagi isnin en.hubby amik EL, siapkan kaklong antar g skolah n terus bawak thaqeef p hospital pantai sg.petani....

Aku sbenarnye memang dh agak thaqeef mesti kena warded sbb kurang air dlm badan, dktor bg 2 pilihan nk bagi thaqeef mkn ubt ke nk masuk warded....so, xnak amik risiko brmalam je la spital ye dik....alhmdllah ujian darah n najis xde jgkitan kuman pape....

Time ni aku dh stress pasal hs yg rosak tu....tp masih bersabau, dugaannnn......

Ni hari pertama...
Ptg tu 2nd boss n officemate hubby aku dtg melawat
Adik bnyak tdo hri prtama ni, letih n xlarat kot kurang air dlm badan....alhmdllah dia xbnyak ragam...
Kaklong tu menumpang aje, temankan adiknye
Papa balik lepas anto kaklong ke cni
Balik settlekan kje kt umah, bnyak kain bekas kena muntah thaqeef....dkt nk maghrib baru mai amik kaklong...
Time dtg amik kaklong hubby buat surprise kt aku
Dibelinye fonpad baru utk aku.....huk2
Terharu weh.....rimas agaknye aku asyik merungut je xleh nk wassap, xleh baca emel, xleh edit gambo, xleh itu, xleh ini....
Huhu.....tq hubby syg.....
Aku janji pasni nk jaga leklok dah.....xmo cuai3 lagi...
in shaa Allah... luv u en.hubby....heeee

Ni hari ke-2
Bnyak ragam ckit
Nk pasang drip kena tnggu dia tdo dlu
Tu pon nk bagi tdo kemain payah
Pastu nk ajak aku kuar bilik je....
Ye la rimas n bosan le gamoknye..... tp hari ke-2 ni xde 
muntah n xdemam dh, Cirit je ckit2...
Er, sbenarnye mlm tu aku pon kena muntah n cirit jgk
Dan2 wassap kt hubby....padahal hubby aku kt umah pon muntah n cirit jugakkkkkkk......apakah?
Tp alhmdllah pagi selasa tu aku ok, alhmdllah sgt2
Hubby aku je teruk, kesian hoi....
Last2 aku mintak ngn dktor nk balik hari ke-2 tu
Thaqeef pon dh ok xdemam n xde muntah bagai
Aktif ya hampun....

Hari ni en.hubby dh pegi keje w/pon masih xlarat
Harap2 cepat sembuh ye syg....
Aku plak duk umah basuh baju ank2 yg terkena muntah n cirit ngn dettol...lantai2 pon nk mop smua pakai dettol....
Cukup la....serik dh anak2 demam muntah cirit....
Smoga hari2 sterusnye brjalan ngn lancar....
Yakin semuanye ada hikmah...

Terima kasih ya Allah :-)

.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...