Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

HOME | KEDAI BAIDURI | MY SEWING | MY DIY | GALERI TASNEEM |

Thursday, December 19, 2013

Tasneem dan mandi....

Akhir2 ni aku xtahu la fasa apakah yg melanda tasneem....dia jadi penakut yg teramat ngn air....even nk basuh poo poo je pon dia xmo, rela biarkan mcm tu jeee....haish, xboley la ank eh.....nti kulit awk merah2 klu lambat salin pampers....rasanye 2 mnggu jgk la aku berperang ngn tasneem tiap kali nk suh dia mandi....makin dipujuk makin dia lari n makin dia xmo....mnangis smahu2nye....memberontak yg hover aku rase....nape ek? Dah try sediakan air suam utk dia mandi, dh buat buih2 dlm besen kolam dia, dah letak mainan dlm air....ehhhh, cam gitu gak ghopenye.....heran aku, kadang2 tahap kesabaran habis limit tau....hadui la anak....

Dh tu, bukan stakat kt umah je dia mencik ngn air ni, mandi kt umah tok dia pon sama....p mandi kt langkawi hari tu ponnnnnnn sama jgk....di mana2 lah pendek katanye......hubby aku xtau nk watpe dah....sampai la pagi isnin baru ni tasneem tetap melalak time mandi pagi tu....so, aku ngn prasaan yg sgt kuciwa buat la 1 status post kt fb gtau tasneem susah nk mandi....ramai kawan2 bg suggestion, tQ sgt2....

Pastu elok je aku off fb, skali cek pampers tasneem dia poo poo....mind aku cam sedia dh nk berperang ngn tasneem....tp rilek je la dh biasa kannn.....amik sebekas mainan bola tasneem pastu ajak dia main dlm bilik air....eh, elok plak ngikutnye....aku letak dlm besen dia, eh berminat lak nk main, aku ckp klu nk main basuh berak dlu....eh dia rilek je time aku basuh...erk, dh berubah....pastu siap main n mandi lbih stngah jam jgk la....adui la anak...skelip mata boley berubah....


Aku layankan aje la
Syukur tasneem dh xtakut nk mandi
Main la air spuas2nye nak....
Mama temankan....huhu



Skrg mama boley cuci daki2 kt badan awk
Dua mnggu ni mandi ala kadar je kan
So, kita ganti balik masa mandi awak eh....hehe


Fasa ank nk membesar gini la gamoknye yek....memang mencabar...
Itu baru dugaan utk mandikan ank...
Yg lain2?haaaa.....ko tunggu laaaaa....... ^_^



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...