Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

HOME | KEDAI BAIDURI | MY SEWING | MY DIY | GALERI TASNEEM |

Friday, March 23, 2012

teringin lagi...

petang kmaren ngah duk syok2 aku layan fb, tiba2 tgk kt wall mber aku...dia tempek gambo 'puding gula hangus', myb homemade utk ank2 dia kot.... erk, dan2 tu jgak aku pon rase terliur....aduss... mna nk cari klu dh tringin sgt kan... xde cara lain dh melainkan cek resepi kt en.gugel...ehehehe.... heran, aku memang xsuke wat benda2 leceh ni sume... stakat nk mkn 2 3 keping baik bli je kan... tp dek krana teringin sgt, aku siap pesan kt hubby mintak tlg belikan susu n tlur bila balik kje nti (^____^)...

taraaa...hasilnye: puding gula hangus ala baiduri =)

1st time aku buat benda alah ni, uols tgk dh tnggal sparuh...aku srg je yg telan tu... hubby kalah ckit ngn puding mcm ni, dlm erti kata lain hubby aku kurang minat ngn manisan.... tp alhamdulillah puas hati aku leh mkn puding ni, ltak dlm ice box n mkn time cejuk2.....walllah....

ptg kmaren gak hubby aku beli buah kelapa pandan...dh lama aku mintak hubby belikan, since kndungan msuk 7 bulan aku trus mintak dia belikan...klu bleh tiap2 mnggu...org kate minum air kelapa nti kulit ank chantek, time kluar pon kpala ank bersih n xberkerak... mak bidan pon ade pesan kt aku, minum air klapa n mkn isi klapa yg ala2 mcm hingus tu... haaa, yg tu baby paling suka katenye....ank pon jadi active dlm perut ni... tapi betul la, lpas aku minum air klapa smalam baby dlm perut ni xbenti2 wat gelombang...papanye smpai teruja, katenye nk beli lagi buah klapa ri ni...padahal ade lagi 3 biji...smalam aku dh telan 2 biji...ehehehe....

kelapa pandan

buah kelapa pandan ni xla besar sgt, kecik je.... air kt dlm sbiji klapa ni ade la dlm 2 cawan je... uols yg preggy elok minum air klapa without campuran gula n ais hokey.... minum camtu je, dlm 2 3 hari skali minum ok la smpai diliver start pegnent 7 bulan. ank lpas lahir pon insyallah tahan lasak, mksudnye jarang diserang demam...bla...bla...bla... 
oleh itu, jom pakat minum air kelapa (^_^)

2 comments:

Aty Fared said...

teringin gak nak minum air kelapa...tapi asben tak kasi..tah kenape..pelik gak...tengah2 badan panas ni syiok dapat minum air kelape kan..:)

umiawadah said...

saya pernah minum sewaktu mengandung anak pertama...tu yang kulit di bersih tu..he he he...kemudian yang lain-lain amik susu je..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...