Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

HOME | KEDAI BAIDURI | MY SEWING | MY DIY | GALERI TASNEEM |

Tuesday, February 28, 2012

Premature contractions

No...no...no....baby, this is not da right time syg.....mama tahu baby dh xsbar nk kuar kan....tp tnggu la 3 bulan je lg yunk....huhu....

hri ahad bru ni aku n hubby balik kmpung umah MIL....start pg perut aku dh mula mngeras walaupon kejap2....aku memang xde prasaan apa2 coz kandungan hmpir2 nk msuk 28minggu, so myb perut mngeras coz baby nak membesar....selang 2 3 jam skali mngerasnya. ptg plak makin kerap dlm 1 ke 2 jam skali perut aku mngeras....aku masih ignorekan aje....n mlm aku balik umah dr kmpung makin kerap plak perut ni mngeras n tegang + sakit kt bhgian bawah abdomen ni....aku ingtkan bese2 je....mklum la memang xpenah rase sbelum ni....selambe je aku bgtau hubby 'baby btul2 nk membesar ni, asyik mngeras je ri ni smpai sakit perut i'....huhu.... time terjaga mlm pon perut aku masih mngeras n tegang smpai xslesa aku nk tido....

smpai la pg kemaren aku bngun pkul 6 pagi, wah...perut masih mngeras....aku ignorekan jgak...bagi aku, ooo....begini rupanye bila hmpir2 nk msuk trimester ke-3....baby plak kurang gerak...skali tendang pastu diam jeee.......smpai la pkul 10.30 pagi perut aku masih mngeras n tegang jgak + sakit kt bwah abdomen ni + sedikit period pain....aku wat kje umah pon rasa xslesa.....time tu tiba2 aku rasa xsedap hati n cuak coz baby xbape gerak....apa dh jadi ni? aku try search kt cik gugel....info yg aku dpat, klu perut kerap mngeras besenya di akhir2 kndungan n dekat2 ngn due.....so, aku trus gtau hubby....hubby dan2 tu jgak xleh nak wat kje kt opis...alamak, cian la plak hubby aku....tp klu xgtau, aku plak yg duk meroyan srg2 kt umah ni...huuuu....smpai t/hari aku masih rasa benda yg sama n baby pon gerak t'lalu la slow....hubby trus amik EL....ptg tu trus p jumpa pakar yg aku bese check up tiap2 bulan....dlm kpala dh t'bayang adengan seluk-mnyeluk....wah, ngeri......

tp alhmdllah rupanye xde plak acara cek jalan kt bawah tut...huhu.....aku juz story kt dktor apa yg dh jadi...n dktor kate itu adalah Premature contractions coz aku nk msuk 7 bulan....aik, awalnye dktor.... time cek degup jantung baby alhmdllah baby ok2 je....aku plak naik heran, masuk je bilik dktor baby trus jadi active....time alat cek degup jntung (aku xtau pnggil apa) duk atas perut aku, mula2 bunyi dup dup dup dup...debish (tiba2 baby aku tendang alat tu)...hamboi...nakal plak anak mama ni....start tu acara tendang-menendang dia makin active....hehe..... dktor juz bg ubat utk tahan contractions slama 2 mnggu..... hope sgt2 baby aku bertahan kt dlam ni....sbar ye syg, jgn kuar lg tau..... so, pasni aku kena lbih b'hati2 n kena lebih alert....slamat dtg trimester ke-3.....memang xsabar nk jumpa baby ni, tp biar la ckup bulan n baby dh matang bru la nk start contractions skali pon......


2 comments:

diary_ciknaa said...

haa.. tu la org ckp contraction palsu. sy dh msuk 8bulan. mmg kerap baby mengeras. risau jgak takut2 dia nak keluar.tp doc ckp tu normal..

Baiduri said...

0o....cam2 rasenye ek....1st time, 2 yg xtau...tp klu normal lega la ckit rasa. tp harap2 baby main2 je.... huhu... kcik2 dh nakal diorg ni kan....hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...