Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

HOME | KEDAI BAIDURI | MY SEWING | MY DIY | GALERI TASNEEM |

Thursday, April 7, 2011

bicara hati

2 3 hari ni aku dlm mood slow ckit….bukan moody….tp dlm mood ‘berfikir’….spanjang 2 mnggu ni hubby slalu balik lewat kje…kadang2 hampir pkul 8 mlm yg sbelum ni kebiasaanye hubby balik pkul 6.30 ptg. N sbelum ni jgk kami sempat utk mnonton rancangan kgemaran bersama…tp start mnggu lepas hubby kate lpas hbis kje kne main sepak raga ngn kwn2 stiap hri kcuali hri jumaat….so, hubby akn slalu blik lewat hampir pkul 8, then lpas mandi, solat, n mkan mlm…hubby akn mngantuk krna kepenatan….kdang2 sblum pkul 9 hubby dh t’lena dpn tv…n tak sempat jgk mnonton rncangan kgemaran kami b’sama…..sehinggakan aku t’fikir utk mrajuk…..hubby asyik dgn kje n biarkan aku boring srg2 kt umah…astagfirullah hal a’zim….inilah kesilapan aku sbenarnye….aku dihasut utk mementingkan diri sendiri……nasib baik aku tak sempat merajuk dan Allah sedarkn aku…Alhamdulillah ya Allah…… aku cintakan hubby n sayangkan rumah-tangga kami….so, sbagai isteri aku kna blajar ilmu rumah-tangga….. dlm aku duk blogwalking, aku terjumpe la http://sisi-kehidupan.blogspot.com/2010/12/kerana-hidup-ini-adalah-untuk-allah.html yg bnyak bagi info tentang sisi kehidupan….aku mula sedar yg aku sebenarnye penyokong hubby, bukan stakat tahu b’gantung saje pada hubby…..kalau aku sayangkan rumah-tangga ini aku kena ada ilmu…….sbagai suri-rumah, inilah masanye utk aku menambah ilmu…tambahan pula, Allah belum lg mngurniakan cahaya mata…..so, aku perlu mnggunakan kesempatan ini dgn sebaiknye…..terima kasih Allah kerana hikmah yg b’makna ini…….aku hambaMu yg lemah dan aku serahkan padaMu utk mndidikku……terima kasih hubby kerana bli laptop ni n tlg bayarkan broadband setiap bulan….isterimu ini akn m’ggunakanye dgn sebaik mungkin utk menimba ilmu….bukan sekadar chating kosong @ melihat gosip2 artis yg tidak m’bawa faedah…….aku b’syukur ya Allah kerana Engkau memberi apa yg aku tidak minta, dan aku redha dgn apa yg aku minta tetapi tidak Kau beri……hikmahMu terlalu besar kerana Engkau mencintai hamba2Mu……….



1 comment:

Zana Adieyza said...

kadang2 kita terlupa dgn betapa banyak & besarnya kebaikan seseorang bila kita mula nampak sedikit keburukan kan..

semoga kita semua sentiasa di dalam lindunganNya..

p/s: nice blog dear.. keep blogging!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...